woorden zijn zoveel meer...

woorden zijn soms niet genoeg om uit te drukken wat ik bedoel...

Naam:
Locatie: Belgium

M'n leventje... enkele woorden die soms zoveel meer zeggen. M'n gedachten uit m'n hoofd komen hier te staan. Hier staat de wereld even stil...

zondag, december 24, 2006

kerst in andere oorden

Sommige mensen vieren kerst in andere oorden. Daar waar sneeuw ligt, de glühwein al reeds aangerukt is, en kerstliedjes 's avonds laat uit volle borst onder een grote kerstboom gezongen worden. (Of toch zo ongeveer)

Ook ik vier kerst in andere oorden, al is de sneeuw ver zoek, en ook de glühwein moet nog uitgevonden worden. Maar een kerstboom staat er. Hier iets verder op de gang. Zo eentje waar ik van hou, met rode ballen. Dat is pas kerstmis. Eronder liedjes zingen zal wat moeilijker worden, maar ik hou van de boom, en van kerstmis,...alleen niet van het oord waar ik vertroef.
Ze noemen het ook wel eens een ziekenhuis.

Datgene waardoor ik me al langer slecht voel, is uitgemondt in een infectie, en nog geen kleintje. Toen ik woensdag op controle kwam, zat er dus niet veel anders op dan te blijven. Niet dat ik zoveel tegenpruttelde want ik was doodmoe. Genoeg om zoveel van m'n lichaam te vragen, ... het was tijd voor rust.

M'n longfunctie blijkt de slechtste in lange tijd te zijn. Het onderwerp transplantatie werd nog maar eens bovengehaald, op een schoteltje geplaatst en voor m'n neus neergezet. En daar staat het nu, onder een glazen stolp. Ik kijk er af en toe eens naar... wetende dat het tijd is om de stolp eraf te halen. Maar ik denk niet dat ik nu al zonder die bescherming kan.

Maar nu is het eerst kerst, de slinger hangt rond m'n bed, de kerstballen aan het plafond. Vanavond hoop ik op mooie kerstprogramma's op tv, en kruip ik vroeg m'n bed in. Want, hoeveel ik ook van kerstmis hou, ... ik ben te moe.



Vrolijk kerstmis !!!

8 Comments:

Anonymous Anoniem said...

hoi veer,

vroeg me al af waarom je nog niet geantwoord had op mijn berichtje...

Vind het echt zo spijtig...als ik het vroeger geweten had, was ik zeker es langsgekomen. Moest je me nog willen bellen, doe gerust hé! Mooogt mij altijd wakker bellen :) (gij moogt da :p)

Alé hou je nog sterk en amuseer je hé!!

dikke, warme knuffel!

Bram

zo dec 24, 08:35:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hey Hey Veerle,

Oh wat jammer dat je net nu in het ziekenhuis ligt en dat je ook weer met al die vragen geconfronteerd werd. Gelukkig nog een beetje versiering en met een beetje rust kom je al heel ver!

Ik hoop dat je rap weer op de been bent en weer uit de ziekenhuissfeer komt.

Weet dat ik deze kerstdagen extra aan je denk en dat 2007 een schitterend jaar voor je mag worden, ik wens het je van harte toe!

Dikke kerstknuffel,
Stéphanie

zo dec 24, 10:23:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Tjee meisje, wat leef ik met je mee! Ook ik heb tiiijjjjden tegen een transplantatie zitten aanhikken, en heb de keus genomen.... NIET. Tja, dat is ook een keus en een wel doordachten, en ook een heel moeilijk ik word elke dag conconfronteerd met een stukje "niet meer kunnen". Zeer moeilijk. Ik hoop dat je voor jou gevoel de juiste keuze maakt.
Zet hem op!

ma dec 25, 10:34:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat jammer dat je nu juist in het ziekenhuis ligt maar probeer er het beste van te maken en schenk je lichaam voldoende rust.

Zalig kerstfeest en gelukkig nieuwjaar!!!

-xxx-Lize-xxx-

di dec 26, 12:05:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

nuja die plek waar het sneeuwt wil ik best wel zijn, want zelfs hier in Finland is het te warm voor sneeuw :'( alweer geen witte kerst, de eerste sinds 1975 hier in Vaasa zei Aape...

heb veel aan je gedacht de voorbije dagen en vind het zo jammer dat je kerst niet kan vieren waar je het wil vieren!
Kerst hoor je te vieren met familie en vrienden :) maar volgend jaar nodig ik je alvast uit :)

Mis je enorm, denk veel aan je lieve meid!

XxXx
Kelly

wo dec 27, 05:14:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hey
Dankje wel voor je berichtje! Ik hoop dat je een beetje oke feestdagen hebt gehad en dat het nieuwe jaar in een beter jaar zal uitmonden.
Succes in het ziekenhuis!
xxx Judith

vr dec 29, 11:45:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hey

Een beter 2007 dan 2006 gewenst!! Ik hoop dat het inmiddels ietsje beter gaat en dat het ook in het zkh hebt kunnen genieten van vuurwerk.

xx Judith

ma jan 01, 06:02:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hey meid!

Ik hoop dat je je weer wat beter voelt en dat je weer snel daar vandaan bent!

Ik kan me helemaal voorstellen dat je gek wordt van al die vragen. Je kent mijn verhaal, queen of delaying inevitable ;-) En zoals je weet kan dat heel lang haha.

Veel succes!

Liefs Marjolein

di jan 02, 05:59:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home