woorden zijn zoveel meer...

woorden zijn soms niet genoeg om uit te drukken wat ik bedoel...

Naam:
Locatie: Belgium

M'n leventje... enkele woorden die soms zoveel meer zeggen. M'n gedachten uit m'n hoofd komen hier te staan. Hier staat de wereld even stil...

dinsdag, oktober 31, 2006

een beetje sentiment

Vorige week vrijdag werd m'n blogje 1 jaar! Bijna niet te geloven.
Toen ik vorig jaar begon was alles nieuw. Op alle vlakken... alles in m'n leven: op kot, gaan studeren,... en alles aan m'n weblog: want hoe begin je aan zoiets?
Na de eerste berichtjes denk je al vlug aan stoppen... wie haalt het nu in z'n hoofd om open en bloot voor iedereen te schrijven wat ie meemaakt, wat ie denkt, wat ie voelt...
Wie leest dit allemaal. Je maakt jezelf zo kwetsbaar...
Maar toch ben ik blijven schrijven, omdat ondanks de kwetsbaarheid alles zo mooi is.
Net zoals ik andere weblogs en websites lees en er zoveel herkenning in vind, lezen andere de mijne. En via de reacties die ik kreeg, en de lieve mensen die ik zo leerde kennen, weet ik dat ook ik dit gevoel aan iemand kan geven. Niets zo mooi dan te weten dat je niet alleen staat...

Ik kreeg ook negatieve reacties.
Mensen waren het niet eens als ze lazen hoe ik ergens mee omging, wat ik dacht, of welke beslissingen ik nam. Dit is ieders goed recht, en alle meningen zijn welkom. Ik wil gewoon laten weten dat deze blog over mijn leven gaat, over hoe ik met alles omga, hoe ik dingen zie, beleef, voel. En die kunnen zo erg verschillen van anderen...

Ik ben iedereen die is blijven lezen, en vooral is blijven reageren heel dankbaar. Maar het meest van al de mensen die me dit jaar zijn blijven steunen. Het was alles behalve een makkelijk jaar, en ik heb meer dan een opdonder te verwerken gekregen,... maar toen waren jullie er steeds:
Bedankt! Ook voor de , soms korte, soms onzichtbare, mooie momenten, die zoveel voor mij betekenen.

Bij deze sluit ik m'n iets wat emotionele berichtje af met drie adviezen die iedereen kan gebruiken:

1.Wees brutaal. Laat nooit een kans voorbijgaanom je genialiteit te laten stralen en sprankelen. Neem risico's. Neem de uitdaging aan, en als er geen uitdaginng op je pad komt, zorg dan zelf voor uitdagingen.

2. Neem geen genoegen met de middelmaat. Houd altijd je doel voor ogen. Zorg dat elke beslissing die je neemt je dichter bij dat doel brengt.

3. Zorg dat je plezier hebt. Neem de tijd om pret te maken, want als je niet af en toe moet huilen van het lachen, is de kans groot dat je iets niet goed doet.

(uit: "wie is Julia?" van Alyssa Brugman)

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Dit is gewoon prachtig!Mooi en zeer rechtuit gezegd waar het op neerkomt!

Aan die adviezen heb ik zeer veel(weet je best) dus zal ze in mijn achterhoofd houden.

Dank je dat je er ook was toen ik je nodig had.
Je bent een schat van een meisje!

Bram

wo nov 01, 12:42:00 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Gefeliciteerd met het éénjarig bestaan van je blog!

Ik ben zeker blij dat je hier niet mee gestopt bent, ik vind het erg mooi wat je nu bijvoorbeeld schrijft en het is prettig dat ik op deze manier een beetje kan bijhouden wat je bezighoudt en dat ik je sterkte kan wensen!
Je bent een goeie 'schrijfster', je zou een boek moeten beginnen ;)!

Ik denk dat veel mensen iets kunnen leren van jouw kijk op het leven! Je hebt mij al vaak aan het denken gezet :) en dat is positief bedoeld ;)!

Veel liefs van Audrey.

do nov 02, 06:05:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

hej lieve sgat

eerst en vooral gefeliciteerd! een jaar gaat toch wel snel voorbij als ik het zo bekijk...
en dankzij jou heb ik me er ook doorgesparteld...

het voelt idd goed om te weten dat je niet alleen staat! ik weet dat jij er altijd voor me bent, ook al zien we elkaar zo weinig!

om nog ff verder te reageren op de vorige blog: echt een superdagje, eentje waar ik weer heb leren ontdekken wat plezier maken met vrienden is... iets wat ik toch wel een beetje kwijt was!

ik sta voor een nieuwe schoolweek nu en dankzij jou weet ik nu dat het allemaal zo erg niet is... onbewust steun je me altijd :)

oja btw ik heb je verjaardagsgeschenkjes op m'n kot liggen nu :) dus ik breng ze wel of je komt ze es afhalen! aan jou de keuze :-D dikke kus
Kelly

ma nov 06, 07:21:00 p.m.  
Blogger Bob said...

Gefeliciteerd met je eerste verjaardag, blog van Veerle:P

Nee, serieus nu, ben een van degenen die (zo ongeveer) hebben ervaren wat je nu en het afgelopen jaar hebt moeten doorstaan, goed om te lezen hoe je er mee om gaan, veel respect voor. Heb met veel plezier (nou ja, plezier met de ellende die je soms gehad hebt, maar je begrijpt denk ik wat ik bedoel) je log altijd gelezen en hoop dat nog heel lang te kunnen doen. Heel mooi stukje dit, recht uit je hart met 3 tips waar ik het volledig mee eens ben!

Het ga je goed, ook komend jaar en de vele jaen die daarop gaan volgen,

Bob

ma nov 06, 07:42:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home