woorden zijn zoveel meer...

woorden zijn soms niet genoeg om uit te drukken wat ik bedoel...

Naam:
Locatie: Belgium

M'n leventje... enkele woorden die soms zoveel meer zeggen. M'n gedachten uit m'n hoofd komen hier te staan. Hier staat de wereld even stil...

woensdag, september 13, 2006

erasmus

Maandag dus naar Erasmus geweest. Al begin ik me af te vragen wat ik daar eigenlijk ben gaan doen, zoveel is er ook niet gezegd geweest. Even hoe het nu met me was (goed dus) , wat ik nu ga doen van studies enz... Hoewel ze er vorige keer volledig achter stond dat ik zou gaan studeren, keek ze nu maar verbaasd toen ze m'n plannen hoorde. Misschien omdat ik vorige keer absoluut niets wou weten van terug te gaan studeren, en nu doodleuk vol enthousiasme vertelde dat ik ging studeren, en weer op kot ging enz... haha !

Nog even gehad over medicatie die je krijgt na transplantatie, en wat bijwerkingen die allemaal hebben. De meeste wist ik wel al, maar als je het dan zo hoort, ... slik. Maar ja, dat zijn zorgen voor later (en ook een beetje voor nu)

En dan inderdaad besloten om inactief te blijven (ik ben nu tenslotte goed) , en te kijken wat dat in de winter geeft. Had de indruk dat ze dat niet helemaal vertrouwde, maar geef ik haar volledig gelijk in. M'n lichaam houdt niet van de winter.
Vroeg ze me of ik er al aan uit was of ik me dan inderdaad op de lijst ging zetten als het dan weer slecht ging. Ik hoorde m'n lippen al zeggen: ja, ik denk het wel; terwijl m'n gedachten nog schreewde: neeeeeeee!!!!!!!!!!!!
Heb er maar een draai aangegeven, dat ik er nog volop over aan het denken was, maar dat ik dacht van wel. (heel eerlijk, ik heb geen flauw idee)

Dan moest ik nog longfunctie blazen. Bleek zelfde te zijn als vorige keer. En 6 minutenwandeltest. Die was nu 555meter. Hoezo? En donderdag deed ik nog 575 meter. Hoe vals. :) Deze keer was het wel met heel de tijd saturatiemeter aan m'n vinger. Zag ik dat daar even dalen na 2 minuten naar 88. Hola, gelukkig steeg ie nadien weer mooi boven de 90. Goed zo, haha!

En dan weer naar huis. Naar m'n gevoel kon ik dit ook allemaal in m'n eigen ziekenhuis hebben gedaan, maar daarover heb ik al genoeg gezaagd tegen Kelly. Ocharme de schat. Is ze zo vriendelijk om met me mee te gaan, zaag ik haar de oren van het hoofd.
Bij deze: Kelly, thx om mee te gaan, zijt een schatje, en m'n sunshine!

Dus voorlopig hoef ik ook niet terug naar erasmus. Vermits dokter om de twee weken naar VUB komt, zie ik haar daar wel.

Gisterenavond nog met m'n zus en met Eva naar cinema geweest. De fortisfilmdays. Lekker goedkoop, 3 euro per film. Hebben The Sentinel gezien. Best wel goede film, niet 'wauw' , maar wel goed. Niet zo een waarvan je het einde al direct weet.
Nog even wat gaan drinken en dan naar huisje. Best moe, dus bedje in.

Oh ja, maandagavond ook nog contract gaan tekenen van m'n studio. Ik mag vrijdag achter m'n sleutel, en dan is ie definitief van mij, voor een jaartje! Woehoew!

6 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik ben heel verbaasd te lezen hoeveel je kan lopen met een saturatie van 90, en dat je toch op de lijst staat. Ik ken je niet, en je medisch docssier ook niet. Maar ik ben wel benieuwd of in Nederland en Belgie dezelfde criteria gelden bij screening. Weet jij daar iets van?
Ik kan me goed voorstellen dat je twijfelt over je transplantatie (en ik twijfel soms ook nog over de mijne).Allen hier mag je niet op niet actief helaas....
Anne

wo sep 13, 06:25:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

maar neem mij niet te serieus want ik ken je tenslotte nit eens, dus weet er niets van

wo sep 13, 06:27:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

hey veetje,

je hebt niet gezaagd hoor :) helemaal niet... vondet fijn je nog es te zien :)

veel plezier op je kot... en hopelijk zie ik je binnenkort eens op het mijne!

xxx
Kelly

wo sep 13, 08:13:00 p.m.  
Blogger Yehudith said...

Gefeliciteerd met je kamer. Dat je er maar een heel fijn jaartje (op zn minst) mag hebben daar

En Anne, volgens mij kan je best veel lopen met een saturatie van onder de 90, als je wilt. Het is alleen niet zo goed voor je lichaam en je krijgt er hoofdpijn van lijkt me... (maar dat zou ik eigenlijk niet weten, dit is een hypothese ;) )

wo sep 13, 10:44:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hey meid,
ik kan me voorstellen dat je het nog steeds moeilijk vindt. Na mijn transplantatie kwam de kinderarts waar ik eerst liep (bij en na mijn eerste screening) en die zei, dat ik altijd een gezicht had van 'die transplantatie doe ik toch niet'. Hij was blij te zien dat ik er nu goed en gelukkig uit zag. Maar dat ik het nu dus toch heb gedaan. Ik wist ook wel dat ik het wel wilde maar net als jij wilde ik het een tijd niet. Ik wist wat ik had en niet wat ik ging krijgen, en kon afgezien van mijn lage longfunctie nog redelijk veel. Ook ik kon met een saturatie die in rust zo'n 91% was nog lopen enzo.
Dus ik heb tussen mijn 2 actieve perioden een aantal jaar niet-actief gestaan zoals je weet. Gelukkig kon dat toen nog wel.

Veel liefs en spreeks!

Liefs, spreek je snel!

do sep 14, 12:04:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Succes met het hervatten van je studies...en natuurlijk ook met je gezondheid!
Groetjes,
Kim

do sep 21, 01:01:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home