woorden zijn zoveel meer...

woorden zijn soms niet genoeg om uit te drukken wat ik bedoel...

Naam:
Locatie: Belgium

M'n leventje... enkele woorden die soms zoveel meer zeggen. M'n gedachten uit m'n hoofd komen hier te staan. Hier staat de wereld even stil...

zondag, november 26, 2006

de kilorace

Ondertussen is het aftellen begonnen, nog een nachtje slapen en ik mag weer naar huis!
Van de tests heb ik er uiteindelijk maar twee moeten doen. M'n e.c.g en echo van hart dat gepland stond i.v.m. transplantatie, om te kijken over er achteruitgang was ten opzichte van die van vorig jaar. Op cardio zelf zeiden ze dat alles er goed uitzag. Maar vergelijking met vorig jaar weet ik dus nog niet.
Donderdagmorgen heb ik ook m'n glucose-intolerantietest gedaan. Omdat bij muco de kans om diabetes te krijgen groter is, wordt deze test een keer per jaar gedaan. Moet je nuchter zo een slecht suikerdrankje drinken, en dan in je bed blijven en je rustig houden, en wordt om half uur bloed afgenomen. Onderzoek duurt drie uur. Moest ik natuurlijk na een uurtje naar de w.c. , maar mocht m'n bed niet uit. Gelukkig toch nog lieve verpleegster van wie het wel even mocht, zolang ik maar rustig deed ;)
Test was helemaal goed. Geen diabetes en ook geen voorloper op. Dus hoef me geen zorgen te maken. Gelukkig, want als er een ding is waar ik het echt wel moeilijk mee zou hebben, is het dat wel.

Sinds vorige week ook terug met sondevoeding begonnen. 500ml i.p.v. 1liter, en dat lukt voorlopig wel. Wel nog last van maag, maar is haalbaar.
Besloten om het voorlopig thuis ook voort te zetten met 500. Moet ik dus nog pomp hebben, want nu liet ik het met zwaartekracht lopen, maar ging ze allemaal eens voor kijken. Ik wordt verwend ;)

Wel een probleempje met m'n gewicht. Ik woog nog 40, en sinds ik hier lig, begon ik langzaam bij te komen, wat dus positief was. Tot bleek dat ik opeens op een week tijd 4 kilo was bijgekomen. Toch iets dat niet helemaal klopte volgens dokter. Denken dus dat ik ergens vocht ophoop, maar ik zwel nergens op, dus geen idee waar.
Dus weekend dus mooi mogen opschrijven wat ik van vocht binnenkreeg, en bijhouden wat er weer uitging. Bleek dus veel te weinig uit te komen. Vocht via infuus dus wat verminderd, en mocht ik opeens maar 500ml meer drinken.
Maar, niets om me zorgen over te maken, gebeurt wel meer zeggen ze. Dus, we zien morgen wel.

Sinds vandaag ook op heel wat momenten kortademig, al zou ik niet weten waar dat nu weer vandaag komt. Saturaties zijn goed.
Moet morgen toch nog longfunctie blazen, dus zien wel. En dan... op weg naar huis!

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

hey lieve meid


blij zeker daje naar huis mag?
ik ook hoor :)
ik vertrek straks naar m'n kotje waar ik dringend moet blokken voor m'n proefexamens want ik realiseer me net dat m'n eerste volgende week maandag is, en met dat ding voor harri zal ik niet echt veel leren denk ik :)

laat de examenstress maar komen dacht ik zo :D

Hopelijk vind je nog iemand om mee te gaan naar clouseau!

dikke knuff!
Kelly

ma nov 27, 10:26:00 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Heey Veertje,

fijn dat je naar huis mag :)!
Wat een gedoe allemaal he, maar gelukkig dat je in elk geval weet dat je geen (voorloper op) diabetes hebt!

Over kerst gesproken laatst ;) ik heb vandaag een kersttakkenslinger met lampjes gekocht en er kleine rode kerstballetjes ingehangen hier op mijn kamer in Nijmegen. Tis nog beetje vroeg, maar wel gezellig haha :)!

Veel beterschap en sterkte,

xxxx Audrey.

ma nov 27, 06:29:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hoi veer,

je zal idd wel zeer blij zijn zeker dat je naar huis mag :)

Blij dat alles er nog steeds goed uitziet en dat je weer wat bijkomt.

heb de laatste tijd ook weer wat weinig van me laten horen, maar wil niet zeggen dat ik niet aan je denk ;)

alé sterkte nog, ik moet echt wel gaan maffen nu!

Bram

di nov 28, 12:25:00 a.m.  
Blogger Yehudith said...

Hey, ik hoop dat je nu weer thuis bent en dat je ervan geniet :) Heb je nog infuus? Succes iig met opknappen en aansterken en aankomen enzo (eet die bus Pringles leeg! ;) )
Groetjes, Judith

di nov 28, 09:53:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home