woorden zijn zoveel meer...

woorden zijn soms niet genoeg om uit te drukken wat ik bedoel...

Naam:
Locatie: Belgium

M'n leventje... enkele woorden die soms zoveel meer zeggen. M'n gedachten uit m'n hoofd komen hier te staan. Hier staat de wereld even stil...

dinsdag, januari 23, 2007

ik beken...ik ben verslaafd

Ik beken... ik ben verslaafd.

Aan snoepjes. In alles soorten en vormen en smaken; snoepjes met papiertje, snoepjes zonder; lolly's met één kleurtje, lolly's met een tekening. Maar helemaal verzot ben ik op zuurtjes.

Toegegeven, dit keert terug tot in m'n kindertijd. Wat moest het eerlijk zijn om groot te zijn, veel geld te hebben en helemaal alleen naar een snoepjeswinkel te gaan. Om daar dan zo een grappig puntzakje te vullen met al wat jij lekker vond. En dan bond de mevrouw van de winkel er kleurrijke lintjes rond (die je nadien weer moest openprutsen) , en je moest helemaal niets delen met je zus.
Toen ik dus de eerste keer helemaal alleen mocht gaan winkelen, was dat een van de eerste dingen die ik kocht. In kruidvat, zonder kleurrijke lintjes, maar wel in een puntzakje.
Ik ging ook iedere week braaf mee naar de beenhouwer, want tenslotte toen mama betaald had, mochten wij een snoepje kiezen.
Toen we met onze grootouders naar een andere beenhouwer gingen, kregen we een stukje vlees. Toen heb ik besloten dat onze beenhouwer veel beter was :)

Toen ik enkele jaren geleden de slogan van haribo hoorde was ik helemaal gelukkig.
"Haribo maakt kinderen blij. Ouderen horen ook daarbij"
Eindelijk mensen die wisten dat je van snoep gelukkig kon worden. Wat een erkenning!

Ik geef het toe... ik ben verslaafd. En wat dan nog, ik ben gelukkig!

7 Comments:

Anonymous Anoniem said...

ik ben ook verslaafd
vooral aan Zweedse snoepjes....
vooral als ik een beetje sip of boos ben...
vooral nu dus...

di jan 23, 06:10:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ha, leuk stukje. Goed beschreven, ik herken het HE-LE-MAAL! Dat je als volwassene gewoon een puntzak snoep kan kopen, in plaats van zoals vroeger tussen AL die lekkere dingen kiezen, want tje, je had maar een kwartje (ofzo)...
Ik krijg nu ook vaak te horen: alweer? Wat snoep je veel, etc... Maar het is gewoon lekker!! (En tja, als je CF hebt, wordt je er over het algemeen niet zo snel dik van als normale mensen :P).

Leukleuk om te lezen :)
xx Judith

di jan 23, 07:18:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Haribo macht Kinder froh und Eltern ebenso:) In het Duits is ie eigenlijk nog mooier:P De perziken en kikkertjes zijn favoriet hier:P

di jan 23, 10:07:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Erwachsene was het toch?

wo jan 24, 12:17:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dat is letterlijke vertaling van volwassenen, maar past niet goed in hun slogan:P

vr jan 26, 08:41:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Shit, je hebt gelijk, dan is slogan veranderd:)

http://www.haribo.de/planet/de/info/frameset.php

vr jan 26, 08:43:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Jaa, ik ben ook verslaafd :)
Liefs.

za feb 17, 10:26:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home