woorden zijn zoveel meer...

woorden zijn soms niet genoeg om uit te drukken wat ik bedoel...

Naam:
Locatie: Belgium

M'n leventje... enkele woorden die soms zoveel meer zeggen. M'n gedachten uit m'n hoofd komen hier te staan. Hier staat de wereld even stil...

woensdag, mei 23, 2007

Bericht van Kelly (2) bericht voor Veerle

- “ Hey hoe gaat het met je Kelly?” “Ow goed bedankt”
- “Fijn te horen dat alles weer goed gaat, want eerlijk, je hebt je laten gaan de laatste maand he?” “Euhm misschien ja, maar heb ik dat recht dan niet”
- “Goh jah misschien wel, maar het is een maand, nu moet ge u der toch wa over gaan zetten hoor”


een niet zo alledaags gesprek dat ik heb, bijna elke dag, maar elke keer in een andere vorm, ik lieg als ze me vragen hoe het gaat, want de meesten willen het toch niet horen. Ze zijn niet zoals jij Veerle, jij wou het altijd horen, je was kwaad als ik loog om je te sparen! Je wou me kennen en je wou er zijn voor mij. Je wou weten hoe het met me ging, ook al ging het slecht.
Zij willen dat niet. Je hebt er ooit over geschreven, hoe mensen enkel vragen hoe het gaat om het te vragen, maar vaak niet eens wachten op een antwoord.
Je hebt gelijk, dat merk ik nu wel.

Het gaat erom dat iedereen wil dat ik gewoon verderga met leven, maar dat is zo moeilijk zonder jou m’n lieve Veerle.
Wat doe je als je enige houvast in het leven er niet meer is?

Ik vecht elke dag lieve Veerle, omdat jij het zo wou, omdat jij niet zou willen dat ik opgeef. Elke dag vecht ik, om het einde te halen. Om mezelf recht te houden, zoals jij bijna 5 jaar lang gedaan hebt voor me.
Ik ben hulpeloos zonder je m’n lieve meid. Ik loop verloren in deze grote donkere wereld zonder m’n sunshine die m’n weg verlicht (in elke zin van het woord).

Een maand al veerle, Een maand en drie dagen om precies te zijn. Zo lang al is je fysieke nabijheid verdwenen! Maar de gedachte aan jou is sterk! Sterker dan ooit!

Ik probeer – net zoals alle anderen – op mijn manier je levend te houden in m’n hart.

Ik ben bezig aan een scrapboek van jou. Met foto’s en teksten en zoveel meer. Je zou ervan houden! Je ZAL ervan houden.

Een maand is zo snel voorbij. Té snel. In die maand, die zo kort lijkt, maar toch ook weer zo lang, is er zoveel gebeurd al in m’n leven.
En elke keer als iets gebeurde (m’n rijbewijs halen, beslissingen nemen over school, dingen over de floorball) vroeg ik me af wie ik het nu moest gaan vertellen.
Want jij bent er niet meer.

Je bent zoveel meer dan een vriendin, je bent m’n soulmate… Je hoefde maar een blik op mij te werpen om te zien hoe ik me voelde. Ik hoefde niet veel woorden te verspillen om jou alles te vertellen.

Weet je nog Veerle, die avond op je kot, met Bram?
Toen was het ook zo. Wij moesten maar een blik delen om elkaar te begrijpen. Bram snapte het natuurlijk niet, waardoor wij kreupel lagen . Zo’n dingen hou ik vast.

Ik hou me vast aan jouw kracht die ik nog steeds voel. Want zelfs nu je er niet meer bent, ben je nog degene die me ondersteunt en leidt.

Ik zou nog zoveel kunnen zeggen, nog zoveel willen zeggen, maar woorden schieten me tekort.

Ik mis je m’n lieve meid! Maar je stralende glimlach staat voor altijd in m’n hart gegraveerd.

Labels:

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hoi Kelly,

ik moet je eerlijk bekennen dat ik een beetje tranen in mijn ogen kreeg toen ik dit las.. Dat heb je mooi geschreven! En ik begrijp dat het erg hard moet zijn om van mensen te merken dat ze je niet begrijpen, want je hebt helemaal gelijk van dat mensen wel eens vragen hoe het met je gaat en eigenlijk niet eens wíllen horen dat het niet zo goed gaat. Als ze toch niet oprecht geïnteresseerd zijn kunnen ze het beter niet vragen..

Ik moet ook bekennen dat het overlijden van Veerle me meer heeft geraakt dan 'verwacht' (al kun je niet echt verwachtingen hebben over zoiets) ik heb haar nooit ontmoet, maar toch kende ik haar eigenlijk al lang en ik heb haar vriendschap - op afstand - toch als een zeer goede vriendschap ervaren. Ik kende eigenlijk niemand die zo lief/betrokken was als Veerle.. Ik heb af en toe ook onbegrip gekend als ik het moeilijk had ermee. Mensen gaan ervanuit dat je er geen verdriet van hebt, 'ik had haar immers nooit ontmoet'...
Ik denk nu ook wel eens eraan of ik het beter had kunnen 'afsluiten' als ik naar de crematie had kunnen komen, maar ja dat zijn voorbije zaken die ik niet meer kan keren.

Ik wil jou (en alle anderen) nog eens veel sterkte wensen! En ik weet zeker dat Veerle - ook al is ze fysiek niet meer hier - voor altijd je soulmate zal blijven! Ik weet ook zeker dat Veerle trots op je zal zijn dat je je gevoelens zo hier hebt opgeschreven :)!

Heeeel erg veel sterkte met het gemis!

Veel liefs van Audrey.

wo mei 23, 07:08:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Veel beter dan mijn voorganger kan ik het niet zeggen. Ik heb Veerle nooit gekend, maar als ik hoor wat je allemaal vertelt (of net niet vertelt), dan trek ik daaruit de conclusie dat ze een geweldig meisje geweest moet zijn. En ook al heb ik haar nooit gekend, toch raakt haar overlijden ook mij, via jou. Ik probeer je zoveel mogelijk te steunen en zal dat ook blijven doen. Ik kan Veerle niet vervangen, dat zou ik zelfs voor geen geld ter wereld willen, maar ik kan er wel voor je zijn.
Dit is opnieuw een geweldige tekst. Eerlijk waar. Mooi en oprecht. Recht door het hart. Het raakte me. Ik kreeg er kippenvel van...
Liefs.

wo mei 23, 07:46:00 p.m.  
Blogger Brampie said...

Kelly, wat je hier geschreven hebt is idd allemaal waar.

Vele van die dingen begin ik ook nu pas stilletjes aan te begrijpen. ik zit ook echt nog in de ontkenningsfase denk ik. Ook heb ik mezelf nu beter leren kennen via jou en Veerle.


Veerle,

Nu pas begin ik in te zien wat voor een egoïstisch ventje ik ben en hoe vaak ik je heb teleurgesteld. Toen was ik gewoon nog niet vatbaar voor al de levenswijsheid die je me proberen geven hebt. Dat is het leven zeker?

Alles heb ik om gelukkig te zijn, maar toch slaag ik er niet in...

maar toch bedankt voor alle mooie momenten samen met jou Veerle, mijn klein spookje...

Brampie

vr nov 23, 08:54:00 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Goh, per toeval kom ik hier terecht.. en wat je schrijft kan ik zo goed begrijpen..
sterkte, tijdens deze moeilijke dagen...

Liefs

za dec 22, 11:11:00 a.m.  

Een reactie posten

<< Home